Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Bregje - WaarBenJij.nu Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Bregje - WaarBenJij.nu

Bali

Door: Bregje

Blijf op de hoogte en volg Bregje

03 Mei 2014 | Indonesië, Ubud

Zaterdag - De vlucht verliep voorspoedig en ik vloog op Denpansar de hoofdstad van Bali. Had niet echt kunnen slapen dus kwam heel moe aan. De driver die me kwam ophalen was 2 uur te laat, maar dat is blijkbaar normaal in Indonesie. Net zoals in Gambia zeggen ze hier ook dat ene spreekwoord over dat ze de tijd hebben..
Anderhalf uur later kwam ik aan in Ubud, het uitzich van Indonesie is echt prachtig. Overal rijstvelden, tempels etc. Wayan de man die me kwam ophalen, bracht me naar zijn homestay waar alle vrijwilligers van Ubud verblijven en waar de nieuwe vrijwilligers voor Tianyar (waar ik zit) een weekend verblijven. Er waren gelukkig twee meisjes thuis, Marie (duitse) en Gesina (nederlands). Gesina gaf me meteen een toer van Ubud, wat eeen super mooie stad. Weer heel veel tempels, winkels, rijstvelden en heel veel restaurants. We gingen samen lunchen en natuurlijk nam ik jonge cocosnoot en Soto Ayam. (Alhoewel die super lekker was, blijft die van de Molen mijn favoriet.) Toen we thuiskwamen waren er nog meer nieuwe vrijwilligers en we gingen 's avonds samen uiteten.

Wayan had ons uitgenodigd om zondag bij een ceremonie te zijn, de ceremonie was voor zijn kleinzoon die 3 maanden was geworden. Als een baby geboren is mag die de eerste drie maanden de grond niet aanraken, en op deze ceremonie raakt die voor het eerst de grond aan. We moesten allemaal in een sarong gekleed naar de ceremonie, en er was een priester die steeds zat bidden en te zingen, de vrouwen waren ok steeds aan het zingen en met wierook en bloemen en water aan het rondlopen. Zodra je de tempel in kwam (wat trouwens alle meisjes die ongesteld waren niet mochten) moest je bukken, want je mag absoluut niet hoger komen dan de priester die op en plateau zit. Toen was het eigenlijk 3 uur hetzelfde, heel indrukwekkend, maar iets te lang!! De mannen van de familie waren al vanaf 5 uur aan het koken, echt balinees zoals het varken aan het spit. Dus we kregen een indonesische lunch, was echt super lekker! Toen zijn we met een groepje nog net voor zonsondergang naar de rijstvelden gelopen, heel indrukwekkend.

Toen kregen we nog een voorbereidend praatje van Kimberley over onze aankomende weken vrijwilligerswerk. Wat ik heel spannend vind!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Azie!

Backpackend door zuid-oost Azie.

Recente Reisverslagen:

06 Mei 2014

bali

05 Mei 2014

Yayasan

03 Mei 2014

Bali

02 Mei 2014

Eerste dagen Bangkok

01 Mei 2014

Eerste indrukken
Bregje

Actief sinds 01 Mei 2014
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 2520

Voorgaande reizen:

01 Mei 2014 - 31 December 2014

Azie!

Landen bezocht: