Eerste indrukken - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bregje - WaarBenJij.nu Eerste indrukken - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bregje - WaarBenJij.nu

Eerste indrukken

Door: Bregje

Blijf op de hoogte en volg Bregje

01 Mei 2014 | Thailand, Bangkok

Lieve familie,

Dus toch, een reisverslag van mij! (nu nog kijken hoelang ik het volhoud natuurlijk ;))
Allereerst was het een emotioneel afscheid, ik was zeker nog niet klaar om te vertrekken en mamma was er denk ik ook nog niet klaar voor dat ik wegging. Maar lief uitzwaaicommittee: ik kom terug! Eenmaal aangekomen op Frankfurt, zoekend naar de gate voor mijn vlucht naar Bangkok, begonnen eigenlijk de ergste zenuwen te komen. NU schoot de gedachte door m'n hoofd 'ik ben nog in Europa ik kan nog naar huis!!!!'. Maar gelukkig zit ik nu toch echt in een internetcafe in Bangkok. Mijn eerste indruk van Thailand. Heet (33 graden), behulpzame (of soms opdringerige) mensen, en geur van thais eten hangt overal. Ik ben toch met de metro/trein gegaan vanaf het vliegveld, leek me een leuke ervaring. We gingen van het internationale vliegveld, het centrum in, voor een euro dus dat scheelt taxi kosten. Ik keek naar mezelf in het raam en zag een vermoeide toerist met een rugzak op dr buik en een backpack op dr rug en opeens schoot ik ontzettend in de lach. Ook had ik even een lichte paniekaanval, want ik kreeg het cijferslot van mijn backpack niet open. Maar dit was snel gefixd. In de trein zag je meteen hoe afwisselend bangkok is, je rijdt eerst langs allemaal villa's dan weer lang krotjes en dan opeens allemaal hele hoge flats/gebouwen. Je kon niet naar Khoa san road komen met de trein, dus ik stapte uit in Phaya thai en vanaf hier de taxi genomen. Meteen de tips opgevolgd van m'n vriendinnen: altijd op de meter rijden!! Dus de eerste taxi heb ik laten gaan, deze meneer wilde het niet, maar de tweede was wel heel aardig! Amper engels, maar hij heeft me voor 77 baht (iets minder dan 2 euro) naar mn hostel gebracht. En hij probeerde in gebrekkig engels wat gebouwen aan te wijzen en te vertellen wat het was, maar ik begrijp nog weinig van dat thais. Toen kwam er een jongen met rood haar in een tuktuk voorbij rijden begon de taxi chauffeur keihard te lachen en te roepen ' RED BOY RED BOY '. Leuk die thai'en haha.
Ik heb nu dus m'n tas afgegeven bij de receptie en moet nog tot 2 uur wachten. Internet cafe biedt een fijne airco en rust van de drukte op straat. Kan ik straks even bij het zwembad uitrusten en dan uiteten met het zusje van een vriendinnetje!
Eerste paar uur van mijn reis dus overleefd!! Snel meer!
xxxxxxxxx

  • 02 Mei 2014 - 20:05

    Mam:

    Ben net terug uit Amsterdam, een dagje met Annegien op stap geweest. Wat leuk dat je een reisdagboek hebt aangemaakt dan kan ik tenminste - in gedachten - met je meereizen. Fijn dat je een goede reis hebt gehad - lang, weinig slaap, maar nu al weer de tweede dag in Bangkok met mooie indrukken. Vannacht ga je alweer verder naar Bali - ik ben erg benieuwd naar je ervaring daar. Je reis is nu echt begonnen! Véél liefs!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Azie!

Backpackend door zuid-oost Azie.

Recente Reisverslagen:

06 Mei 2014

bali

05 Mei 2014

Yayasan

03 Mei 2014

Bali

02 Mei 2014

Eerste dagen Bangkok

01 Mei 2014

Eerste indrukken
Bregje

Actief sinds 01 Mei 2014
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 2517

Voorgaande reizen:

01 Mei 2014 - 31 December 2014

Azie!

Landen bezocht: